Nu har vore fødder vist allerede i et pænt stykke tid været holdt inde i lukket fodtøj, hvor de ja selvsagt ikke kan udfolde sig helt på samme måde som de er skabt til (og kan gøre det barfodet :-)


Grund nok til nu at give dem lidt ekstra opmærksomhed igen.


Vælg så vidt muligt fodtøj,

som følger fodens bevægelse

i så stor udstrækning som 

overhovedet muligt - og hvor 

huden alligevel kan ånde.


(Det sidste understøttes, hvis du også vælger strømper i naturlige materialer som uld, bomuld eller bambus.) 


Når fødderne så endelig for en stund kan komme ud af støvlerne igen lav nogle øvelser, som stimulerer, aktiverer og strækker alle fodens store og små muskler og sener. (Spørg gerne ved dit næste besøg i klinikken :-)


Så længe vi har brug for, at støvlerne sidder på fødderne har fusserne

                                                                    ekstra stor gavn af                                                               

                                                            fod-og-underben-massage

                                                                 

                                                                   - kan fås både som                                                                          opfølgning efter en 

                                                                  traditionel fodpleje-time

                                                                  eller som særskilt 1/2 ti


Og gør det noget, at den ud over sin gavnlige effekt på fødderne opleves som ren afslapning og booster dit velvære hele vejen rundt :)